Miloš Vymazal: Ochlazující dech
Tato cvičení pocházejí z jógy a mají se cvičit v létě, protože výrazně ochlazují organismus.

Sítkarí (sitkari, sheetkari)
Ochlazující dech - sítkarí

Ochlazující dech - sítkarí

Stočte jazyk tak, aby se jeho špička dotýkala horního patra a vdechněte ústy se syčivým zvukem. Zadržte dech a pomalu vydechněte oběma nosními dírkami.

Účinky: ochlazuje tělo, tlumí hlad, žízeň a lhostejnost, posiluje tělo



Šítalí (sitali, sheetali)
Ochlazující dech - šítalí

Ochlazující dech - šítalí

Vystrčíme jazyk a stočíme jej do trubičky. Jazyk mírně zatáhneme a pomalu se přes trubičku nadechujeme. Jazyk vrátíme do úst, ústa zavřeme a klidně nosem vydechujeme. Cvičení opakujeme.

Poznámka: V případě, že nedokážete vytvořit z jazyka trubičku, zapřete jazyk za horní zuby a dýcháme stejným způsobem (vydechujeme s uvolněným jazykem a zavřenými ústy).

Účinky: ochlazení orgnismu, zklidnění dechu a mysli, odstranění únavy, čistí krev



Zdroje: VentunoYoga, Jóga-online.cz





Ing. Miloš Vymazal - www.tcm-cs.com
cz
Ochlazující dech - šítalí
Ochlazující dech - šítalí
cz
Ochlazující dech - sítkarí
Ochlazující dech - sítkarí