MUDr. Petra Uríková: Ovesná kaše s mákem, ochucená máslem, medem a skořicí

Variace na snídaňové kaše. Obilná kaše nebo polévka jsou tou nejvhodnější snídaní. Aby snídaně nebyly stále stejné, dají se obměňovat právě ingredience, které do kaše přidáte. Tato maková kaše chutná úplně jinak než běžná ovesná, může to být příjemná změna.

Ovesné vločky, skořice, med, máslo pro Slezinu.
Mák pro Srdce, které je matkou Sleziny, takže také podpoří Slezinu. Navíc je dobrým zdrojem vápníku.

MUDr. Petra Uríková - mudr-urikova.com
cz
Ovesná kaše s mákem, ochucená máslem, medem a skořicí
Ovesná kaše s mákem, ochucená máslem, medem a skořicí
Michaela Klimešová: Chci se zeptat. Připravuji kaši tak, že na másle opražím vločky i s medem na rychlo a pak zaliji vodou. Takto mi kaši jí děti, protože je nasáklá medem a další sladidlo už netřeba přidávat. Je to vhodná příprava? Jinak pak na konec přidávám do kaše jablko nebo banán či borůvky.
MUDr. Petra Uríková: Ano, toto je vhodná příprava, ale spíš na zimu. Ovesné vločky obecně patří do kategorie Teplé, takže tělo zahřívají. Když je ještě osmahnete na másle, zvýšíte zahřívací účinek vloček.
Na jaře a v létě je tedy lepší vločky jen povařit ve vodě, vodu vymíchat, aby kaše nebyla vodnatá a pak vmíchat máslo a med. Chuť bude podobná, ale kaše nebude tak zahřívací. Pokud už bude tepleji, je také vhodné zvážit použití jiných obilnin. Na jaro je vhodný kuskus nebo bulgur, v létě kukuřičná kaše (polenta), protože organismus lehce ochlazuje.

MUDr. Petra Uríková - mudr-urikova.com