MUDr. Petra Uríková: Ovocné přesnídávky

Doby, kdy se děti živily mixovanými kašičkami už jsou dávno za námi, ale přesnídávku na svačinu si občas i teď dají. S přesnídávkou z obchodu ale nemá moc společného. Tato je jen mixované ovoce. Četli jste někdy složení té kupované? Složení jedné broskvové mě před pár lety natolik zaujalo, že si část pamatuji doteď: broskvové pyré 8%, jablečné pyré 43%, modifikovaný škrob, glukozo-fruktózový sirup, myslím, že i guarová guma a ještě asi 6 dalších složek. A to se žeprý může jíst od 4 měsíců. Tak by to tedy nešlo;).

Broskvová je prostě broskvová - vypeckujete broskve, rozvaříte, rozmixujete, zavaříte. A toť vše.
Jablečná jsou rozvařená rozmixovaná zavařená jablka. Toť vše.
Pokud byste chtěli ušetřit ovoce, dejte jako základ jablka a ty pak ochuťte jiným ovocem. Já jsem dnes dělala meruňkovou-jablečnou. Meruňky samotné jsou moc "agresivní" na přesnídávku, jablka je zjemní. Dávala jsem asi 3/4 skorých jablek (i se slupkou) a 1/4 meruněk a je výborná.
Do přesnídávek většinou nepřidávám nic a nekazí se. Můžete dát trochu soli nebo cukru, ale není to nutné. Nekazily se mi ani přesnídávky, ve kterých jsem ovoce předem nerozvařovala. Ty předem rozvařené jsou ale jemnější.

Z hlediska čínské medicíny jsou tyto přesnídávky ideálním jídlem pro děti. Čínská medicína považuje tepelně upravené ovoce za stravitelnější, lépe využitelné a vhodnější pro Slezinu. Děti by tedy raději měly jíst přesnídávky a kompoty z našeho ovoce, než syrové citrusy doporučované kvůli vitamínům. Kromě přesnídávek jsou pro děti ideální vařené obiloviny, tepelně upravená zelenina, polévky a kaše. Všechna tato jídla doplňují jin a prospívají Slezině, která je důležitá pro dobré trávení, vitalitu i imunitu.

MUDr. Petra Uríková - mudr-urikova.com
cz
Ovocné přesnídávky
Ovocné přesnídávky