Miloš Vymazal: Dýchání podle Wim Hofovi metody
Uvádím mé první zážitky s tímto cvičením. Cvičil jsem to potřetí, předešlá dvě cvičení jsem neměřil. Postupoval jsem podle návodu, který je popsaný v příspěvku Wim Hofova metoda a došel k několika poznatkům. Třeba se budou někomu hodit.

1 – Zajistěte si pohodlí a zavřete oči
2 – Příprava
Tady není co dodat, snad jen, že mi více asi vyhovuje dýchání v leže. Břicho, hrudník i páteř jsou více uvolněné.

3 – Dýchání
Představte si, že nafoukáváte balónek. Vdechujte zhluboka a vydechujte ústy v krátkých uvolněných výdeších. Udržujte stabilní tempo....
Zde mi trochu vadilo při prvních dvou cvičení počítání, chtěl jsem se soustředit více na dech a pocity v těle. Proto jsem změnil počet vdechů a výdechů na 36 a použil ruční počítadlo. Čtyři prsty na ruce mají dohromady 12 článků stačí tedy přiložit palec na jeden z článků a při výdechu se přesunout na další. No a na druhé ruce si podobným způsobem mohu počítat počet těchto 12 cyklů

Dýchání - ruční počítadlo

Dýchání - ruční počítadlo

   

4 – Zadržení dechu
Po cca 30 cyklech nádech/výdech se naposled intenzivně nadechněte, pak vydechněte veškerý vzduch z plic a držte tak dlouho, jak vám to reflex dovolí. Díky hyperventilaci je vaše krev výrazně okysličena a pravděpodobně takto vydržíte 2 minuty i více. Využijte tento čas k meditaci a představujte si, jak se kyslík šíří každou cévou v těle.
Tak tohle je naprostá bomba. Poprvé jsem si změřil časy a žasnul jsem. Dělal jsem 3 kola a naměřené časy byly 1:52, 2:52 a 3:20. Zajímavé je, že se absolutně neshodoval můj vnitřní pocit a odhad s časy, které změřily stopky.

5 – Zotavovací nádech
Reflex vás donutil se nadechnout, udělejte to tedy pomalu, ale pořádně, do maximální kapacity plic. Jakmile je váš nádech na maximu, nevydechujte, držte vzduch v plicích a cca 10-15 sekund sledujte, jak se vaše tělo plní energií (znovu okysličuje). Následně pomalu vydechněte a tím ukončete první kolo.
Měřil jsem i čas této zádrže, snažil jsem se dodržet těch 10-15 vteřin, ale ve všech případech jsem to "přestřelil" o dost velký rozdíl. Naměřené časy se pohybovaly od 30-50 vteřin.

Na závěr jsem si dal cca 2 minutovou studenou sprchu.

Hodnocení: Výborný pocit při všech bodech cvičení, budu v tom dál pokračovat. Obzvláště mě zajímá ten rozdíl mezi vnímáním času a naměřenými hodnotami. Čas je opravdu relativní smile




Ing. Miloš Vymazal - www.tcm-cs.com
cz
Dýchání - ruční počítadlo
Dýchání - ruční počítadlo
Miloš Vymazal: Dnes jsem zkusil dechové cvičení s nádechem, na který jsem při čchi kungu zvyklý. Proti včerejšku kdy se čas jednoho cyklu (36 nádechů a výdechů) pohyboval kolem 6-8 minut se tato doba hodně prodloužila. Zádrž se pohybovala v podobných hodnotách od 2-3,5 minuty, ale prožitek byl při dýchání i zádrži nesporně lepší.


Ranní cvičení - naměřené časy
CyklusDýcháníZádrž dechuZádrž dechu po zotaovacím nádechu
I.8:572:450:36
II.12:103:130:38
III.12:023:300:31

Ing. Miloš Vymazal - www.tcm-cs.com
Miloš Vymazal: Pokračuji v cvičení, dnes jsem vzal dýchání rychlejší tempem a udělal více cyklů. Vzhledem k tomu, že jsem nepřekročil zádrž tři minuty, zatím to vypadá, že pomalejší dýchání prodlužuje dobu zadržení dechu. Celkový čas cvičení včetně sprchy 35 minut.


Ranní cvičení 7.6. 2018 - naměřené časy
CyklusDýcháníZádrž dechuZádrže dechu po zotovaovacím nádechu
I.2:162:360:30
II.2:292:440:32
III.2:452:220:35
IV.2:202:320:33
V.4:532:460:31
Studená sprcha 5:20.

Wim Hof ​​řízené dýchání - 100 dechů s hudbou

Ing. Miloš Vymazal - www.tcm-cs.com
cz
Wim Hof - dýchání s hudbou
Wim Hof - dýchání s hudbou