Miloš Vymazal: Osm kusů brokátu vsedě - pozice 4: Masírování Shentang

Nadechni se zhluboka nosem. Po chvíli, tři o sebe ruce až jsou teplé. Masíruj shentang oběma rukama 36 krát. Shengtang, tj. jingmen (GB25), odkazuje na dvě nejměkčí oblasti dolní části zad. Dej ruce v pěst a zhluboka se nadechni. Představ si, že se oheň rozšiřuje ze srdce do dantianu, až je tato oblast extrémně horká.

Připravil: Rostislav Balner; zdroj  An Illustrated Handbook of Chinese Qigong Forms from Ancient Texts, 2014


Jiný popis

Cvik 4: Tření dolní části zad
Turecký sed, dlaněmi třeme silně o sebe, aby se zahřály, a položíme je na boky (palce směřují dopředu). Rukama třeme nahoru a dolů 36x. Levou dlaň dáme pod pupek a pravou složíme do ní. Dýcháme lehce a představujeme si, že máme v srdci plamen, který se jemně rozprostírá do oblasti pod pupek.

Cíl: zahřátí ledvin - posílení ledvin

Zdroj: Využití prvků čínské medicíny k ovlivnění měkkých tkání v lumbosakrální oblasti, Ondřej Matthew Pešek, Bakalářská práce, 2012

Ing. Miloš Vymazal - www.tcm-cs.com
cz
Osm kusů brokátu vsedě - pozice 4 Masírování Shentang
Osm kusů brokátu vsedě - pozice 4 Masírování Shentang
Miloš Vymazal: Osm kusů brokátu vsedě

Existuje více variant tohoto cvičení, uvádíme jednu z mnoha možností.

Cvičení 5: Pokračujeme od cvičení 4b. Nadechneme se nosem vedeme vzduch do středního tan-tchienu a zadržíme jemně dech. Třeme dlaně o sebe dokud nejsou teplé. Položím dlaně na ledviny a masírujeme tuto oblast 24x. Když nemůžeme zadržet dech po celou dobu masáže, masírujeme jen 12x, nebo po dobu, kdy je nám to příjemné. Pak vydechneme. Opět se nadechneme a cvičení znovu opakujeme. Když masírujeme soustředíme se do pupku nebo tan-tchienu. Když skončíme masírování, sedíme v klidu s rukama v klíně a pociťujeme energii sálající z našich ledvin dovnitř pupku.

Zdroj: Osm kusů brokátu, Dr. Yang Jwing-ming

Následuje cvičení 5

Ukázka 6:20-8:35, cvičení 5
Autor: Dr. Yang Jwing-Ming 

Ing. Miloš Vymazal - www.tcm-cs.com
cz
Osm kusů brokátu vsedě - cvičení 5
Osm kusů brokátu vsedě - cvičení 5